Σάββατο, 30 Απριλίου 2011

Έπιασε τον παπά απ’ τ’ αρχίδια


Η φράση "έπιασε τον παπά απ' τ' αρχίδια" χρησιμοποιείται για να δηλώσει πως κάποιος είναι προνομιούχος, αλλά το προνόμιό του, είναι ευτελές και υποτιμητικό. Η κανονική φράση όμως είναι "Έπιασε τον Πάπα απ' τ' αρχίδια", κι αυτό γιατί προέκυψε από τον μεσαιωνικό θρύλο της πάπισσας Ιωάννας, που έγινε γνωστή και μέσα από το μυθιστόρημα τού Εμμανουήλ Ροΐδη "Πάπισσα Ιωάννα", με τον επεξηγηματικό υπότιτλο "Μεσαιωνική μελέτη".

Ανακύκλωση συσκευών: Πως η TV μας γίνεται υαλότουβλο


Η παλιά μας τηλεόραση δεν είναι για τα σκουπίδια. Ούτε ο ηλεκτρονικός υπολογιστής, το πλυντήριο, η κουζίνα και το ψυγείο. Το ΟΙΚΟ βρέθηκε στο Ελληνικό Κέντρο Ανακύκλωσης Συσκευών στους Αγίους Θεοδώρους και παρακολούθησε βήμα-βήμα από κοντά πώς οι παλιές συσκευές μας... ξαναγεννιούνται.

Ονομαστικός κατάλογος των Αγγέλων κατά τον Ενώχ


Σίγουρα θα παρατηρήσετε πολλές αντιφάσεις σε αυτό το ευρετήριο, όπως επίσης και αρκετούς Αγγέλους να παρουσιάζονται επανειλημμένα σε διαφορετικές Ιεραρχίες και με διαφορετικές ιδιότητες. Αυτό συμβαίνει λόγω των αντιφάσεων στις Γραφές καθώς και τις διαφωνίες μεταξύ Εβραϊκής και Χριστιανικής θρησκείας.

Προσπάθησα να δημιουργήσω ένα όσο το δυνατόν πιο κατανοητό και εύχρηστο ευρετήριο, μα δυστυχώς κάποιες αντιφάσεις δεν μπορούσα να τις παραλείψω μιας και θεωρούνται σημαντικές.

Το Βιβλίο του Ενώχ και οι Άγγελοι


Το βιβλίο του Ενώχ ήταν σεβαστό εξίσου και από τους χριστιανούς και από τους εβραίους, αλλά αργότερα κρίθηκε αρνητικά από ισχυρούς θεολόγους εξαιτίας των επίμαχων αναφορών του πάνω στη φύση και τις ενέργειες των έκπτωτων αγγέλων. Οι ενωχιανές γραφές, μαζί με πολλές άλλες γραφές που αφαιρέθηκαν (ή χάθηκαν) από τη Βίβλο, αναγνωρίστηκαν ευρέως από πολλούς εκκλησιαστικούς πατέρες των παλαιών εποχών ως απόκρυφες γραφές.

Παρασκευή, 29 Απριλίου 2011

Τα διασημότερα στοιχειωμένα σπίτια του κόσμου


Μια σύντομη ματιά στα πιο ανατριχιαστικά, στοιχειωμένα μέρη του πλανήτη

Μυστική Θεσσαλονίκη: Θεωρίες συνομωσίας και "αστικοί μύθοι"


Ξεχάστε τη Θεσσαλονίκη που ξέρατε κι ακολουθείστε μας σε μια μυστική περιήγηση σε μια πόλη γεμάτη Urban Legends και Conspiracy Theories. Για τους λάτρεις των μυστηρίων και του θαυμαστού, η Θεσσαλονίκη είναι μια πραγματική Terra Incognita που υπόσχεται πολλές εκπλήξεις...

του Γιώργου Στάμκου, agnosto.gr *

Supernatural στην Αθήνα


Κολωνός: Φεβρουάριος 1952 και Ιανουάριος 1981
Το σπίτι είναι εδώ και πολλά χρόνια εγκαταλελειμμένο. Κανείς από όσους έμειναν δεν κατάφερε να περάσει ζωή φυσιολογική. Οι κάτοικοι αντιμετώπιζαν πολλά προβλήματα υγείας. Άλλοι πέθαιναν και άλλοι ήταν καταδικασμένοι σε μία ζωή μίζερη.

Έγινε του Κουτρούλη ο γάμος


«Έγινε του Κουτρούλη ο γάμος» ή «Έγινε του Κουτρούλη το πανηγύρι» λέμε οι νεότεροι Έλληνες όταν πρόκειται για θορυβώδη συνάθροιση ή μεγάλη ακαταστασία. Ποιος είναι όμως αυτός ο Κουτρούλης και γιατί ο γάμος του να γίνει παροιμιώδης;

Ο Εξορκισμός της Emily Rose (2005) και η πραγματική ιστορία

Anneliese Michel

"Ξέρω ότι έκανα το σωστό, επειδή είδα τα σημάδια του Χριστού στα χέρια της. Ήταν στίγματα και αυτό ήταν ένα σημάδι από το Θεό ότι θα πρέπει να εξορκίσουμε τους δαίμονες. Πέθανε για να σώσει άλλες χαμένες ψυχές, για να επανορθώσει για τις αμαρτίες τους." - Anna Michel (μητέρας της Anneliese, 2005)

imdb: http://www.imdb.com/title/tt0404032/
Πρωταγωνιστούν: Laura Linney, Tom Wilkinson, Jennifer Carpenter

Βασίζεται στην αληθινή ιστορία της Anneliese Michel, όπως περιγράφεται στο βιβλίο "Ο εξορκισμός της Anneliese Michel" η Δρ Felicitas Goodman

Αβγά σου καθαρίζουνε;


Μια φορά τον χρόνο, οι Ρωμαίοι γιόρταζαν (για να τιμήσουν την Αφροδίτη και τον Διόνυσο) μ’ έναν πολύ παράξενο τρόπο: Κάθε 15 Μαΐου, έβγαινε ο λαός στις πλατείες κι άρχιζε έναν «πόλεμο» με αβγά μελάτα! Χιλιάδες αβγά ξοδεύονταν εκείνη την ημέρα για διασκέδαση κι ο κόσμος γελούσε ξέφρενα.

Tα 20 πράγματα που συμβαίνουν μόνο στην αμερικάνικες σειρές


Δεν έχεις ούτε ένα φίλο με το ίδιο όνομα; Συνηθίζεις να κλείνεις το τηλέφωνο απότομα και να ανοίγεις πόρτες χωρίς κλειδί; Συγχαρητήρια! Ζεις στον εικονικό κόσμο της αμερικάνικης τηλεόρασης! Δες παρακάτω όλα όσα μάθαμε από την πλύση εγκεφάλου που μας έχουν κάνει τα ξένα sitcoms!

Τα κλισέ των ταινιών θρίλερ


Βαρέθηκα πια! Σχεδόν κάθε φορά που πάω στο σινεμά να δω το νέο πολυδιαφημισμένο θριλεράκι της χρονιάς, τελικά βγαίνω από την αίθουσα απογοητευμένος. "Μήπως είμαι τόσο έξυπνη και ξέρω τι θα γίνει πριν γίνει;" αναρωτιέμαι σιωπηλά. Ή μήπως έχω μαντικές ικανότητες; Βέβαια, υπάρχει και μια πιο λογική εξήγηση... Τα σενάρια των θρίλερ είναι τόσο προβλέψιμα πλέον που δεν καταφέρνουν να σοκάρουν ούτε έναν θεατή. Πιστεύετε ότι υπερβάλλω; Για τέικ ε λουκ στα παρακάτω κλισεδάκια...

Τα 24 πράγματα που συμβαίνουν μόνο στις ταινίες

Μερικές φορές, το σινεμά έχει ιδιαίτερα επιμορφωτικό χαρακτήρα. Μας μαθαίνει νέα πράγματα για τη ζωή και τους ανθρώπους και έχει την τάση να αναιρεί την πραγματικότητα όπως εμείς την ξέραμε. Παρακάτω, εναποθέτουμε τα 24 πράγματα που -προφανώς- συμβαίνουν μόνο στο κινηματογραφικό πανί.

1. Πάντα βρίσκεις θέση πάρκινγκ ακριβώς έξω από το κτίριο που θες να πας. Ακόμα κι αν είναι ώρα αιχμής στο κέντρο της Νέας Υόρκης.

2. Όλοι αφήνουν ρέστα στον ταξιτζή. Ακόμα και 50δόλαρα, τόσο large!

3. Όλες οι πόρτες μπορούν να παραβιαστούν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Αρκεί να έχεις μαζί σου μια πιστωτική κάρτα ή έναν συνδετήρα.

4. Αν εκεί που περπατάς σου έρθει η όρεξη να χορέψεις, όλοι θα ξέρουν τα βήματα.

5. Ο πύργος του Άιφελ φαίνεται από κάθε παράθυρο σε κάθε σπίτι του Παρισιού.

6. Οι ειδήσεις της τηλεόρασης πάντα σε αφορούν.

7. Όλες οι βόμβες έχουν ρολόι για να ξέρεις σε πόση ώρα ακριβώς θα σκάσουν, για να μπορέσεις να τις απενεργοποιήσεις ακριβώς ένα δευτερόλεπτο πριν την έκρηξη.

8. Όλες οι γυναίκες ξυπνάνε βαμμένες, με το lip gloss να γυαλίζει στα χείλη τους.

9. Αν συμπεριφέρεσαι με στοργή στην γκομενάρα τότε αυτή θα σε γουστάρει. Εσύ όμως τελικά θα διαλέξεις την γλυκούλα κολλητή σου.

10. Αν είσαι αστυνόμος, την πιο δύσκολη υπόθεση της καριέρας σου θα την λύσεις μόνο όταν βγεις σε σύνταξη. Ή αν είσαι καινούργιος στο επάγγελμα. Μόνο τότε.

11. Κανείς ποτέ δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα.

12. Τα αυτοκίνητα δεν χρειάζονται ποτέ βενζίνη. Εκτός αν το θες για να ξεφύγεις και έχει μείνει ταπί.

13. Όλες οι ελεύθερες γυναίκες έχουν γάτα.

14. Όλοι εκτός από μένα είναι γενναίοι και βγαίνουν από την κρεβατοκάμαρα τους για να δούνε «τι είναι αυτός ο θόρυβος στις 4 το πρωί».

15. Την κατάλληλη στιγμή θα εμφανιστεί κάποιος που μπορεί να σε σώσει. Αν είσαι άντρας αυτή θα είναι γυναίκα. Και θα είναι και μουν%ρα.

16. Μαφιόζοι είναι όλοι οι χοντροί με βραχνή φωνή και δαχτυλίδι στο μικρό δαχτυλάκι.

17. Αν ναυαγήσεις σε ένα νησί, όλες οι γκόμενες θα είναι θεογκόμενες.

18. Αν ακούσεις μυστήρια μουσική τότε κάτι πρόκειται να σου συμβεί.

19. Αν είσαι πολύ όμορφος θα πεθάνεις στα πρώτα λεπτά. Αν είσαι φυσιολογικός θα ζήσεις μέχρι το τέλος.

20. Αν δεν έχεις άλλες σφαίρες, μην το σκέφτεσαι, πέτα το όπλο σου. Πάντα βρίσκεις άλλο.

21. Τα εσώρουχα των γυναικών είναι πάντα σέξι, δαντελωτά και σεταρισμένα.

22. Mην κάνεις μπάνιο όταν είσαι μόνος. Αυξάνεις τις πιθανότητες να σε μαχαιρώσουν.

23. Καμία γυναίκα δεν έχει κυτταρίτιδα. (Βέβαια, αυτό το ξέραμε κι από τα περιοδικά, δεν είναι καινούργιο.)

24. Δεν είναι ανάγκη να ξοδεύεσαι στα φροντιστήρια για να μάθεις Γαλλικά. Αρκεί να μιλάς αγγλικά με γαλλική προφορά κι όλοι θα σε καταλαβαίνουν. Κι οι ίδιοι οι Γάλλοι μεταξύ τους έτσι μιλάνε.

Τάδε έφη και ... "έφυγε"

Όταν ξέρεις ότι το όνομά σου θα γραφτεί με χρυσά γράμματα στις σελίδες της ιστορίας, οφείλεις μέχρι και στην τελευταία σου ατάκα να δίνεις μια σπουδαία θεατρική παράσταση.

Νόρμαν Ντάγκλας
Είπε: "Get these fucking nuns away from me"
Ελληνιστί: Πάρτε αυτές τις ****** καλόγριες μακριά μου
Ο Ντάγκλας ήταν Βρετανός συγγραφέας, ψιλοάγνωστος εκτός του νησιού αλλά ιδιαίτερα αγαπητός στους Άγγλους διανοούμενους των αρχών του 20ου αιώνα.
Πέθανε στις 7 Φεβρουαρίου 1952, από υπερβολική δόση φαρμάκων, σε μια προσπάθεια να καταπολεμήσει τους πόνους στο σώμα του από άγνωστη μακροχρόνια ασθένεια.

Καρλ Μαρξ

Είπε: "Go on, get out, last words are for fools who haven’t said enough"
Ελληνιστί: Εμπρός, βγείτε έξω, τα τελευταία λόγια είναι για βλάκες που δεν έχουν πει αρκετά
Πέθανε στις 14 Μαρτίου 1883, μετά από 15 μήνες στο κρεβάτι, άρρωστος και καταβεβλημένος από βρογχίτιδα.
Ήταν κατά βάση ένας πολυγραφότατος οικονομολόγος και ιστορικός αλλά ουσιαστικά ένας φιλόσοφος του οποίου η κοινωνικοπολιτική θεωρία οδήγησε στον Μαρξισμό και την υιοθέτησή του από πολλά πολιτικά ρεύματα του 20ου αιώνα.

Βολταίρος

Είπε: "This is no time to make new enemies» (όταν του ζητήθηκε από τον ιερέα να αποτάξει τον Σατανά)
Ελληνιστί: Δεν είναι ώρα τώρα να κάνω καινούριους εχθρούς.
Ο Βολταίρος ήταν ένας από τους επιφανέστερους διανοούμενους και συγγραφείς της Γαλλίας κατά την περίοδο του Διαφωτισμού.
Πέθανε στις 30 Μαΐου 1778, άρρωστος σε ένα σπίτι στο Παρίσι.

Πάντσο Βίλα

Είπε: "Don’t let it end like this. Tell them I said something"
Ελληνιστί: Μην το αφήσετε να τελειώσει έτσι. Πείτε τους ότι είπα κάτι
Ο Πάντσο ήταν ένας από τους μεγαλύτερους Μεξικανούς πολέμαρχους που μαζί με τον Εμιλιάνο Ζαπάτα και τον Πασκουάλ Ορότσκο, οδήγησαν το Μεξικό στην επανάσταση των αρχών του 20ου αιώνα κατά του δικτάτορα Πορφίριο Ντίαζ.
Πέθανε στις 20 Ιουλίου 1923, σε ενέδρα που του είχαν στήσει.

Μπλακ Τζακ Κέτσαμ

Είπε: "I’ll be in hell before you start breakfast"
Ελληνιστί: Θα βρίσκομαι στην κόλαση πριν φάτε πρωινό
Ο Κέτσαμ ήταν διάσημος ληστής τρένων στις ΗΠΑ. Πρόλαβε να ξαφρίσει πολλούς ταξιδιώτες μαζί με άλλα μπουμπούκια της αμερικανικής γουέστερν σκηνής, πριν τον συλλάβουν.
Πέθανε στις 26 Απριλίου 1901, στην κρεμάλα. Ο θάνατός του ήταν μάλιστα ιδιαίτερα βίαιος αφού λόγω του βάρους του και του μάκρους του σκοινιού, κατά την εκτέλεση το κεφάλι του αποκολλήθηκε από το υπόλοιπο σώμα του.

Λούντβιχ Φαν Μπετόβεν

Είπε: "Friends applaud, the comedy is over"
Ελληνιστί: Χειροκροτήστε φίλοι, η κωμωδία τελείωσε
Ο Μπετόβεν ήταν και θα είναι από τους σπουδαιότερους μουσικούς συνθέτες που περπάτησαν ποτέ σε αυτή τη γη.
Πέθανε στις 26 Μαρτίου 1827, πιθανώς από δηλητηρίαση λόγω των πολλών φαρμάκων που έπαιρνε.

Τέρι Καθ

Είπε: "Don’t worry, it’s not loaded" (για το όπλο με το οποίο αυτοκτόνησε)
Ελληνιστί: Μη φοβάστε, δεν είναι γεμάτο
Ο Τέρι ήταν κιθαρίστας και ιδρυτικό μέλος της μπάντας Chicago.
Πέθανε στις 23 Ιανουαρίου 1978, από το όπλο που υποτίθεται δεν ήταν γεμάτο. Ο Καθ αυτοκτόνησε μπροστά στα μέλη της μπάντας και τη γυναίκα του.

Τζέιμς Φρεντς

Είπε: "How about this for a headline for tomorrow’s paper. French fries"
Ελληνιστί: Πώς σας φαίνεται αυτό για πρωτοσέλιδο στην αυριανή εφημερίδα. Τηγανητές πατάτες / Τηγανητός Φρεντς.
Ο Φρεντς ήταν Αμερικανός εγκληματίας, ο οποίος φοβόταν τόσο πολύ να αυτοκτονήσει που σκότωσε τον συγκρατούμενό του, αναγκάζοντας την πολιτεία της Οκλαχόμα να του επιβάλλει τη θανατική ποινή.
Πέθανε στις 10 Αυγούστου 1966, στην ηλεκτρική καρέκλα, αστειευόμενος με το επώνυμό του.

πηγή: men24.gr

29 Απριλίου - Παγκόσμια ημέρα χορού (UNESCO)



Μια μικρή αναφορά στα είδη των "κοινωνικών χορών" (social dances), ένεκα της παγκόσμιας ημέρας που είναι σήμερα.

Tango
Καταγωγή: Αρχικά ένας ανάλαφρος ζωηρός Ισπανικός χορός. Έγινε πολύ δημοφιλές στις φτωχογειτονιές και στους οίκους ανοχής του Μπουένος Άιρες της Αργεντινής. Το Ισπανικό Tango μαζί με το Αφρικάνικο «Tangano», ένα χορό που εισήχθη από τους νέγρους σκλάβους και τους Habanera από την Αβάνα της Κούβας, συγχωνεύτηκε στο τέλος του 1800 και έγινε γνωστός σαν «Milonga». Στις αρχές του 1900 το Tango παρουσιάστηκε στο Παρίσι, έπειτα στο Λονδίνο και στη Ν. Υόρκη. Ο Ροδόλφο Βαλεντίνο έκανε περαιτέρω γνωστό αυτό το χορό το 1921 με την δημιουργία της ταινίας «The Four Horsemen of the Apocalypse». Αν και αναπτύχθηκε σε μια διαφορετική κατεύθυνση στην Ευρώπη και στην Αμερική, έχει παραμείνει σταθερά αγαπημένος χορός.
Μουσική: Χορεύεται στα 4/4 του χρόνου, η μουσική έχει 4 δυνατούς, επαναλαμβανόμενους, ομαλούς χτύπους. Υπάρχει μια έμφαση στον 1ο χτύπο του κάθε κομματιού. Η μουσική παίζεται σε στακάτο (κοφτό) στυλ και δίνει στους χορευτές μια αίσθηση δύναμης και θεατρικότητας.
Χαρακτηριστικά: Το κράτημα είναι πολύ διαφορετικό σε σχέση με τους άλλους χορούς, με το αριστερό χέρι της γυναίκας κάτω από το δεξί χέρι του άντρα, το οποίο δημιουργεί ένα σταθερότερο, πιο στέρεο κράτημα για μια γρήγορη αντίδραση της γυναίκας. Δεν υπάρχει ύψος και βάθος στο χορό αυτό και το βάρος μεταφέρεται από πόδι σε πόδι με μα γρήγορη κοφτή ενέργεια κινούμενη προοδευτικά γύρω από το πάτωμα αντίθετα από την φορά του ρολογιού. Γενικά διατηρούμε κλειστή στάση στο αρχικό επίπεδο αλλά αρχίζει να γίνεται πιο ανοιχτή όσο ο χορός προοδεύει.
Αυτός ο χορός δεν θα πρέπει να συγχέεται με το Αργεντίνικο Tango.


Fox- Trot
Καταγωγή: Είναι ένας χορός ο οποίος ενώ αρχικά σου δίνει την αίσθηση ότι είναι πολύ εύκολος, στην πράξη είναι ένας από τους πιο δύσκολους χορούς. Η καταγωγή του έχει τις ρίζες της στην «Βικτοριανή περίοδο» όπου ονομαζόταν «One Step» ή «Two Step». Αργότερα εισήχθη σαν «Castle Walk» από τους Αμερικανούς χορευτές Vernon και Iren Castle. Κατόπιν το 1913 ένας μουσικός της επιθεώρησης ονόματι Horry Fox παρουσίασε ένα μικρό trot που είχε απήχηση στους δασκάλους κοινωνικών χορών της Ν. Υόρκης και έτσι γεννήθηκε το Fox-Trot. Αυτό το είδος χορού υπέστη πολλές αλλαγές ως σήμερα και πλέον περιλαμβάνει πιο απαλές και ρευστές κινήσεις.
Μουσική:Χορεύεται στα 4/4 του χρόνου. Η μουσική του έχει 4 επαναλαμβανόμενους ομαλούς χτύπους. Επίσης υπάρχει μία έμφαση στον 1ο χτύπο του κάθε κομματιού. Η μουσική είναι απαλή, όχι απότομη και προτείνει μία απαλή κίνηση και μεταφορές βάρους διαγώνια στο πάτωμα.
Χαρακτηριστικά:Παρουσιάζεται με μία απαλή συνεχόμενη κυματοειδής κίνηση. Το ανέβασμα και το κατέβασμα δεν είναι τόσο σαφές όπως στο Βαλς αλλά είναι εμφανές. Αν και υπάρχει η κίνηση προς τα εμπρός από το κοινωνικό Fox-Trot συνήθως χορεύεται με πιο γρήγορη ταχύτητα από ένα συνεχόμενο Fox-Trot που χορεύεται σε πιο αργή ταχύτητα. Σε αυτό τον χορό υπάρχει πάντα μία αίσθηση συνεχόμενης απαλότητας στην κίνηση γύρω από το πάτωμα.

Viennese Waltz
Καταγωγή: Παρόλο που θεωρείται ότι προήλθε από την Αυστρία στις αρχές του 1800, έγινε γνωστό ότι ένας χορός με παρόμοια χαρακτηριστικά ήτανε δημοφιλής ανάμεσα στους Γάλλους χωρικούς στα μέσα του 1500. Ο χορός εκείνη την εποχή ονομαζότανε «Volta». Ο χορός όπως τον γνωρίζουμε σήμερα πέρασε στην αιωνιότητα το 1800 από μουσικοσυνθέτες όπως ο Joseph Lanner και Johann και Josef Strauss. Στα μέσα του 20ου αι ο Γερμανός Paul Krebs χορογράφησε το στυλ του το οποίο χορεύουμε και σήμερα. Ο χορός αυτός είναι ιδιαίτερα δημοφιλής όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και στην Αμερική και έχει χρησιμοποιηθεί σε πολλές παραγωγές του Hollywood.
Μουσική: Χορεύεται στα 3/4 του χρόνου. Η μουσική έχει επαναλαμβανόμενους ομαλούς χτύπους. Όποτε υπάρχει μία σαφής έμφαση αυτή γίνεται στον 1ο χτύπο από το μέτρο. Το βασικό μέτρημα είναι 1,2,3.
Χαρακτηριστικά: Χορεύεται με κατεύθυνση αντίθετα από την φορά του ρολογιού και έχει συνεχόμενες περιστροφές. Εξαιτίας της ταχύτητας και των περιστροφών υπάρχει πολύ λιγότερο ανέβασμα και κατέβασμα από ότι στο αργό Βαλς αλλά χρησιμοποιείται περισσότερο το λίκνισμα και χρειάζεται περισσότερο έλεγχο στις στροφές.

Waltz
Καταγωγή: Αργό ή μοντέρνο Βαλς. Η λέξη Βαλς προέρχεται από την Γερμανική λέξη «Waltzen», που σημαίνει «περιστρέφομαι». Ένας απόγονος του πιο γρήγορου Βιεννέζικου Βαλς, αυτή η βραδύτερη έκδοση, γνωστή ως «Landler», έγινε δημοφιλής στην Αυστρία και την Γερμανία στα τέλη του 1700. Στην Αμερική, μια έκδοση γνωστή ως «Boston» έγινε δημοφιλής στα τέλη του 1800. Η τωρινή μορφή του χορού γεννήθηκε γύρω στο 1910 στην Αγγλία και προήλθε από την ένωση και των δύο «Landler» και «Boston». Το αργό τέμπο δίνει περισσότερο χρόνο για συγκοπές και πόζες, δίνοντας φως και σκιά, και το κάνει πιο ενδιαφέρον όταν το χορεύεις και όταν το παρακολουθείς.
Μουσική: Χορεύεται στα 3/4 του χρόνου. Η μουσική έχει επαναλαμβανόμενους ομαλούς χτύπους. Όποτε υπάρχει μία σαφής έμφαση αυτή γίνεται στον πρώτο χτύπο από το μέτρο. Το βασικό μέτρημα είναι 1,2,3.
Χαρακτηριστικά: Χορεύεται με κατεύθυνση αντίθετα από την φορά του ρολογιού. Σε αυτό το χορό χρησιμοποιούμε έντονα το ανέβασμα και το κατέβασμα, την κίνηση Sway (λικνίζομαι) και σχηματισμούς.

West Coast Swing
Καταγωγή: Σχετίζεται απόλυτα με το East Coast Swing και ήταν αναμφισβήτητα το στυλ της μουσικής που γεννήθηκε κατά την διάρκεια της δεκαετίας του ‘40 και δεν χρειαζότανε πολύς χώρος για να το χορέψεις. Είναι η εξέλιξη του «slot», χορός που επιτρέπει πολλούς χορευτές να χορεύουν σε μικρό χώρο αλλά ενθαρρύνει περισσότερο την ατομικότητα παρά την κοινωνικότητα στον χορό.
Μουσική: Χορεύεται στα 4/4 του χρόνου. Η μουσική του είναι βασικά σε ένα αργό still swing. Ωστόσο καλή μουσική για αυτό τον χορό έχει προέρθει από μια ποικιλία στυλ, όπου ο Rock & Roll και το Country Western είναι μόνα δύο από αυτά.
Χαρακτηριστικά: Ένα αργό λίκνισμα χορεύεται με πέρασμα σε ένα μέτριο τέμπο της μουσικής. Απαλό χωρίς αναπήδηση, το ζευγάρι μένει στο πάτημα με την γυναίκα να παρέχει τις περισσότερες κινήσεις κάνοντας περάσματα από τον άντρα. Με αυτές τις κινήσεις δίνεται η δυνατότητα για πρωτοτυπία με την χρησιμοποίηση ποικίλων φιγούρων όπως στροφές, διάφορους ρυθμούς και βηματισμούς.

Bolero
Καταγωγή: Όπως αρκετοί χοροί προέρχεται από την Κούβα και την Καραϊβική, και έχει τις ίδιες ρίζες με την Rumba. Ήταν ένας Ισπανοαφρικανικός χορός με πολύ αργό βήμα Rumba. Παραδοσιακά συντροφεύετε ρομαντικά με ισπανικά ερωτικά τραγούδια. Δεν είναι μόνο ένας αισθησιακός ερωτικός χορός αλλά είναι επίσης ένα στυλ ερωτικού τραγουδιού πολύ διάσημο σήμερα ιδιαίτερα στις Ισπανόφωνες κοινότητες.
Μουσική: Χορεύεται στα 4/4 του χρόνου. Έχει 4 ομαλούς χτύπους στο κομμάτι με έμφαση στο 1ο χτύπημα. Αργά αισθησιακά ερωτικά τραγούδια χρησιμοποιούνται συχνά στην Ισπανία και είναι πολύ δημοφιλή.
Χαρακτηριστικά: Ένα ανεπαίσθητο ανέβασμα και κατέβασμα με μία απαλή σοφιστικέ κίνηση και μία ρομαντική επικοινωνία ανάμεσα στο ζευγάρι, τον κάνει ιδανικό χορό του έρωτα. Στροφές, σπασίματα και κινήσεις τύπου περιτυλίγματος, μαζί με αλλαγές του ρυθμού και μία παιχνιδιάρικη αίσθηση στο ζευγάρι, διηγούνται την ιστορία αυτού του χορού.

Cha Cha
Καταγωγή: Προήλθε από μια από τις 3 εκδοχές του Μambo, ένα χορό γεννημένο στην Κούβα και που εισάγεται στην Δύση το 1947. Το «τριπλό Μambo», μια από αυτές τις εκδοχές, έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές στις αρχές του 1950 και επακολούθησε η μετονομασία Cha Cha. Σαν μουσική υπαγορεύει πάντα το χορό, περιλαμβάνοντας τριπλό ή σπαστά βήματα στην πιο αργή εκδοχή της μουσικής του Μambo.
Μουσική: Χορεύεται στα 4/4 του χρόνου, η μουσική έχει 4 ομαλούς χτύπους με έμφαση στον 1ο χτύπο του κομματιού. Συχνά η μουσική έχει επίσης ένα πρόσθετο μισό χτύπο ανάμεσα στο 4ο και το 1ο χτύπο.
Χαρακτηριστικά: Είναι ένας μη προοδευτικός, ζωντανός, διασκευαστικός χορός, ο οποίος χρησιμοποιεί ένα «ball flat» (τις μύτες των πελμάτων) και την δράση των ποδιών και κρατάει το σώμα πάνω από το πέλματα. Τα πόδια και οι γοφοί χρησιμοποιούνται για να παράγουν μα δυνατή ρυθμική κίνηση που κολακεύει την μουσική. Αυτός ο χορός έχει κλειστή στάση όπως και κινήσεις με 1 χέρι ή και με 2 χέρια. Συχνά σε ένα προχωρημένο επίπεδο, το ζευγάρι μπορεί να είναι ανεξάρτητο είτε να είναι σε solo στάση. Λόγω της εύκολης προσαρμογής αυτού του χορού στην μοντέρνα μουσική, το Cha Cha είναι πιθανόν ένας από τους πιο δημοφιλής Latin χορούς.

East Coast Swing
Καταγωγή: Ένας αληθινά Αμερικάνικος χορός και ένας απόγονος του Lindy Hop και Jitterbug (τζαζ χορού), αυτός ο χορός είναι επίσης γνωστός ως Triple Swing (τριπλή ταλάντευση). Χρονολογείται στο 1920 όπου η κοινότητα των μαύρων ανακάλυψε το Charleston Lindy Hop ενώ χορευότανε σε μουσική Jazz. Ακολούθησε η εξέλιξη μουσικής σε «Ragtime» (παλιός τύπος Jazz) και έπειτα το «swing». Κατά την διάρκεια του Β’ ΠΠ οι Αμερικανικές δυνάμεις εισήγανε αυτό τον χορό στην Βρετανία, μαζί με την πιο δημοφιλή ορχήστρα των ημερών, τέτοια όπως του Benny Goodman, Art Shaw, Tommy Dorsey και φυσικά του Glen Miller. Κάποια στιγμή μετά το τέλος του πολέμου, η πιο γρήγορη εκδοχή έμεινε στην Ευρώπη και έγινε γνωστή σαν Jive. Αυτός ο χορός συνεχίζει να είναι δημοφιλής σε όλες τις ηλικίες καθώς η μουσική είναι διαθέσιμη σε όλες τις χρονικές περιόδους.
Μουσική: Χορεύεται στα 4/4 του χρόνου, η μουσική είναι γρήγορη και ζωντανή στο στυλ του swing.
Χαρακτηριστικά: Βασικά ένας στάσιμος χορός, μπορεί να έχει μερικές προοδευτικές κινήσεις. Πρέπει να είναι ζωντανός, γρήγορος και διασκεδαστικός. Το βάρος πρέπει να κρατιέται στις μύτες ποδιών τόσο όσο να εξασφαλίζει μία μικρή αναπήδηση «bounce» σαν αποτέλεσμα. Υπάρχει μία ποικιλία κινήσεων που μπορούν να χορευτούν όπως οı στροφές, κλωτσιές, γυρίσματα κάτω από το χέρι και αλλαγές στο ρυθμό.

Mambo
Καταγωγή: Αναπτύχθηκε από τον Danzon, ένα παραδοσιακό κουβανέζικο χορό, αλλά όχι πριν την σημαντική επίδραση από τις κουβανέζικες Haitians (στην Αϊτή, Μambo είναι μία ιέρεια voodoo) και την Αμερικάνικη Jazz. Η πρώτη γνωστή μορφή παρουσιάστηκε το 1943 στην Αβάνα και πολλές Λατινοαμερικανικές ορχήστρες της εποχής απέκτησαν και ανέπτυξαν το δικό τους στυλ. Λίγα χρόνια αργότερα κέρδισε φήμη και δημοσιότητα στην Ν. Υόρκη και κατέκτησε μία δίκαια μακρόχρονη επιτυχημένη πορεία. Πρόσφατα, εξαιτίας των επιτυχημένων τραγουδιών και ταινιών Μambο, αυτός ο χορός έχει γίνει διάσημος για άλλη μία φορά.
Μουσική: Χορεύεται στα 4/4 του χρόνου. Η μουσική έχει 4 ομαλούς χτύπους στο κομμάτι, μερικές φορές περιγράφεται σαν γρήγορη Rumba, η έμφαση συχνά δίνεται στον 2ο και στον 4ο χτύπο. Ο συνδυασμός Swing/ Jazz και Latin μουσικής ωστόσο έχει κάνει αυτή την μουσική εντελώς ξεχωριστή.
Χαρακτηριστικά: Αν και οι ντόπιοι Κουβανέζοι ή ερασιτέχνες χορευτές μπορεί να σπάσουν τον κάθε χτύπο της μουσικής, η επίσημη εκδοχή που χορεύεται στα σαλόνια χορού σπάει στο 2ο χτύπο. Είναι ένας στατικός χορός που είναι τολμηρός και συναρπαστικός. Μία ποικιλία κινήσεων που περιλαμβάνουν στροφές, σπασίματα, περιστροφές και στροβιλίσματα.

Merenque
Καταγωγή: Είναι ο εθνικός χορός της Δομινικανής Δημοκρατίας. Αυτό είναι το μόνο στοιχείο που έχουμε σχετικά με την καταγωγή εκτός από το ότι πιθανόν γεννήθηκε σε αυτήν την χώρα και /ή στην Αϊτή, το γειτονικό νησί. Υπάρχουν πολλές ιστορίες για αυτήν την εκδοχή. Ιστορίες λέγονται για ένα Δομινικανό στρατιώτη που τραυματίστηκε στο ένα του πόδι και μπορούσε μόνο να το σέρνει πλάγια κουτσαίνοντας έντονα. Κάποιοι, μη θέλοντας να προσβάλουν τον ήρωα, τον μιμούτανε από συμπόνια. Μία άλλη ιστορία λέει για τους αλυσοδεμένους σκλάβους που δουλεύανε στα χωράφια κόβοντας καλάμια. Έπρεπε να κάνουν μικρά πλαϊνά βήματα καθώς δούλευαν πολύ κοντά ο ένας στον άλλο. Ωστόσο ο χορός αυτός άρχισε να γίνεται πολύ δημοφιλής στην Δομινικανή Δημοκρατία στα μέσα του 1800. Δεν είναι ξεκάθαρο πότε αυτός ο χορός εισήχθη στις ΗΠΑ αλλά απόλαυσε περιορισμένη αλλά σταθερή επιτυχία για πολλά χρόνια.
Μουσική: Χορεύεται στα 2/4 του χρόνου. Η μουσική έχει 2 καθαρούς ομαλούς χτύπους στο μέτρο που παίζονται σε ρυθμό εμβατηρίου. Παρόλα αυτό, διαφορετικό στυλ επιτρέπουν μία ποικιλία από νούμερα ή χτύπους μέσα σε ένα μέρος του κομματιού.
Χαρακτηριστικά: Αυτός ο χορός είναι διασκεδαστικός και είναι μάλλον ο πιο εύκολος χορός για μάθηση. Η βασική του κίνηση αποτελείται από πλαγιαστά βήματα που εξελίσσονται σε μία φορά αντίθετη από αυτή των δεικτών του ρολογιού και κυκλικά γύρω από το πάτωμα. Μπορεί να χορευτεί με μία δυναμική κουβανέζικη κίνηση και πραγματικά μπορεί να είναι ένα καλό ξεκίνημα για μαθητές που αρχίζουν να γνωρίζουν αυτό το στυλ κίνησης της λεκάνης. Ποικιλία στροφικών κινήσεων και αλλαγών των ρυθμών μπορούν να χρησιμοποιηθούν, αλλά συνεχίζει το βηματισμό τριγύρω στο πάτωμα.

Rumba
Καταγωγή: Η Rumba αναπτύχθηκε κυρίως στην Κούβα στον 16ο αι με μεγάλη επιρροή από τους Αφρικανούς σκλάβους. Αν και αυτή η Ισπανοαφρικανική μίξη θεωρείται Κουβανέζικη, εκδοχές αυτού του χορού επρόκειτο να φανούν σε άλλα Καραϊβικά νησιά και γενικά στην Λατινική Αερική. Στο τέλος του 1920 διευθυντές ορχήστρας όπως ο Xavier Cugat την εισήγαγαν στις ΗΠΑ. Στην 10ετία του ‘30 αυτός ο χορός άρχισε να γίνεται δημοφιλής στο Λονδίνο. Αυτός ο χορός κτίστηκε γύρω από το φημισμένο «Cuban Box» και πήρε χαρακτηριστικά από το «Cuban motion».
Μουσική: Χορεύεται στα 4/4 του χρόνου, η μουσική έχει 4 ομαλούς χτύπους με έμφαση στον 1ο χτύπο του κομματιού. Αργές αισθησιακές μελωδίες χρησιμοποιούνται συχνά με φωνητικά μέρη.
Χαρακτηριστικά: Χρησιμοποιώντας «Cuban motion» (κουβανέζικη κίνηση), αυτός ο χορός θα πρέπει να φανερώνει μία αισθησιακή κίνηση στους γοφούς και μία αίσθηση φλερτ ανάμεσα στον άντρα και στην γυναίκα. Η ποικιλία των ρυθμών και οι εκφράσεις του σώματος τον κάνουν ένα πολύ δημοφιλή χορό νια να τον παρακολουθείς αλλά και για να συμμετάσχεις σ’ αυτόν.

Samba
Καταγωγή: Γνωρίζοντας ότι γεννήθηκε στην Βραζιλία και στις μέρες μας εκτίθεται στα φεστιβάλ του δρόμου και στις γιορτές εκεί, ένας αυθόρμητος ζωηρός, χαρούμενος χορός, έγινε φημισμένος στις ΗΠΑ από τις ταινίες της Carmen Miranda στο τέλος της 10ετίας του ‘30. Αυτή η εκδοχή, πολύ διαφορετική από την αυθεντική, έχει εξελιχθεί στο τωρινό Αμερικανικό στυλ. Αυτός ο χορός έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από την σύγχρονη μουσική. Από τις Νοτιοαμερικάνικες μπάντες του ‘40 και του ‘50 μέχρι και τις ορχήστρες δωματίου των ‘60, ‘70 και ‘80 στο Disco στυλ μουσικής του ‘90, έχει συνεχίσει να αλλάζει και να συμβαδίζει με το τρέχων μουσικά στυλ.
Μουσική: Χορεύεται στο 2/4 του χρόνου, η μουσική έχει 2 δυνατούς, επαναλαμβανόμενους, ομαλούς χτύπους.
Χαρακτηριστικά: Είναι ένας προοδευτικός χορός, που ταξιδεύει γύρω από το πάτωμα σε μια μετρημένη δεξιόστροφη κατεύθυνση. Μια ποικιλία ρυθμών χρησιμοποιείται, μερικές με μικρές αναπηδήσεις και άλλες με ομαλότερη δράση στους γοφούς ή νευρικότερη.

Salsa
Μουσικό στυλ που αναπτύχθηκε στη Ν. Υόρκη στις 10ετίες του ‘60 και του ‘70, αρχικά βασισμένο κυρίως στους παλιότερους κουβανέζικους ρυθμούς (Son, Mambo, Guaracha) για να αυτονομηθεί στυλιστικά στη συνέχεια, αφομοιώνοντας στοιχειά από την jazz, την πορτορικάνικη μουσική, την samba και την rock. Στην 10ετία του ‘70 η salsa μεταβλήθηκε στο κατ’ εξοχήν soundtrack των λατινοαμερικάνικων μεγαλουπόλεων, υιοθετώντας (και στιχουργικά) μια κριτική στάση απέναντι στην κοινωνία και ταυτίζοντας εαυτών με τα κατώτερα, οικονομικώς και ταξικώς, στρώματα των λαών της Λατινικής Αμερικής.
Σήμερα αποτελεί το διασημότερο ίσως χορό στον κόσμο, με φίλους και φανατικούς οπαδούς σε όλη την υφήλιο, ιδιαίτερα ανάμεσα στη νεολαία, για το γρήγορο και ζωντανό ρυθμό της. Είναι ένας «ζωντανός» χορός που κάθε μέρα εξελίσσεται, με αποτέλεσμα να ξεπηδούν συνεχώς καινούργια style.

Flamenco
Γεννήθηκε στη γη της Ανδαλουσίας. Παθιασμένος χορός που εκτελείται κάτω από τους ήχους της κιθάρας και δίνει στους χορευτές την ευκαιρία να εκφράσουν τα πιο έντονα συναισθήματα, οργή, λύπη, έρωτα, με κινήσεις δυναμικές που συνοδεύονται από το ρυθμικά χτυπήματα των ποδιών στο δάπεδο. Δύο από τους πιο ζωηρούς χορούς του Flamenco είναι το Alegrilas και η Buleria.
Το αυθεντικό Flamenco ΔΕΝ συνοδεύεται από τις «castanets», διότι τα χέρια πρέπει να είναι ελεύθερα για να δίνουν ρυθμό με τα palmas και βοηθάνε στην εκφραστικότητα των χορευτών.

Tango Argentino
Ξεκίνησε από το λιμάνι της Αργεντινής, όπου χορεύονταν μόνο από άντρες. Γρήγορα όμως τον γνώρισε και τον αγάπησε η υψηλή κοινωνία της Αργεντινής και τον μετέφεραν στην συντηρητική Ευρώπη στη διάρκεια του μεσοπολέμου.
Ο γεμάτος πάθος και ένταση, δραματικός αυτός χορός όμως απορρίφθηκε σαν πολύ τολμηρός. Η Ευρώπη της εποχής δεν ήταν έτοιμη για κάτι τέτοιο. Έτσι το ταγκό διαμορφώθηκε και μας παρουσιάστηκε σαν ευρωπαϊκό Ταγκό.
Σήμερα η γεμάτη ένταση αρχική μορφή του χορεύεται με πάθος από χιλιάδες οπαδούς του σε όλο τον κόσμο.

Γαλαζοαίματος


Η λέξη-έκφραση «γαλαζοαίματος», χρησιμοποιείται για να δηλώσει την ευγενική (αριστοκρατική, βασιλική) καταγωγή κάποιου.

Πέμπτη, 28 Απριλίου 2011

Δε μύρισα τα νύχια μου


Στην αρχαιότητα, κατά την διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, υπήρχε η συνήθεια να παίζονται στοιχήματα, όπως και τώρα δηλαδή.

Έτσι, λίγο προτού μπουν οι αθλητές στον στίβο, πολλοί θεατές έξω απ’ το στάδιο, έβαζαν στοιχήματα για τους αθλητές που πίστευαν ότι θα νικήσουν.

Δυο γάιδαροι μαλώνανε σε ξένον αχυρώνα


Κατά μία εκδοχή που φαίνεται, πως είναι και η επικρατέστερη, τη φράση «Δυο γάιδαροι μαλώνανε σε ξένον αχυρώνα», την είπε ο Γέρος του Μοριά, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, όταν βρισκόταν στη Ζάκυνθο (πριν αρχίσει η επανάσταση).

Το ζευγάρι της Αγίας Παρασκευής


Στην παλιά Αθήνα, κοντά στο Θησείο, υπήρχε κάποτε η συνοικία τής Αγίας Παρασκευής, που δεν υπάρχει σήμερα. Σε κάποιο μοναχικό σπιτάκι κατοικούσε ένα αντρόγυνο: Ο Θάνος και η Παγώνα Παγιαυλή. Ο κόσμος τούς έβλεπε και τούς ζήλευε, γιατί έμοιαζαν «σαν δύο αληθινά πιτσουνάκια», όπως γράφει ένας παλιός χρονικογράφος.

Το βάζο της αλήθειας


Ο καθηγητής στάθηκε μπροστά στους φοιτητές του, της φιλοσοφικής σχολής. Όταν η τάξη ησύχασε, πήρε ένα μεγάλο βάζο του γλυκού και άρχισε να το γεμίζει με μπαλάκια του τένις.

Το Σαν Φρανσίσκο με οδοντογλυφίδες


Ένα απίστευτο εγχείρημα με οδοντογλυφίδες ολοκλήρωσε ο καλλιτέχνης Σκοτ Γουίβερ. Δημιούργησε μια αναπαράσταση του Σαν Φρανσίσκο.

Τετάρτη, 27 Απριλίου 2011

Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα στο Facebook


Το Seven του facebook. Tι απαγορεύεται να κάνεις για να μη πας κατευθείαν στην Κόλαση του web. Εφτά «δεν»-Βίβλος για τους νέους στο άθλημα.

Οι πρώτες φωτογραφίες με κίνηση!


Είναι, σύμφωνα με δικά τους λεγόμενα, «κάτι περισσότερο από φωτογραφία και κάτι λιγότερο από βίντεο». Δυο καλλιτέχνες κατάφεραν να δημιουργήσουν τις πρώτες φωτογραφίες με κίνηση!

Τρίτη, 26 Απριλίου 2011

Περιεχόμενα

ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ


ΑΝΑ ΜΗΝΑ

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

Καλώς σας βρήκαμε!